18 December 2007

(၁) ေတာသူ - ေမျငိမ္း

ကၽြန္ေတာ္ သည္၀တၱဳကိုလြန္ခဲ့တဲ့ (၅)ႏွစ္ေလာက္ ကပထမဆံုးဖတ္ဖူးတာပါ ။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ အဲသည္တုန္းကဘာမွကိုနားမလည္ပါဘူး ။ နားမလည္ဆို အဲသည္တုန္းကငယ္ေသးတာေရာ ၊ ေနာက္သည္ realism အေရးအသား (နိမိတ္ပံု) ေတြနဲ႕စိမ္းေနတာေရာပါမွာပါ ။ေနာင္ေတာ့မွ စာေရးသူခံစားခ်က္နဲ႕ ထပ္တူခံစားဘူးမွ ၊ စာဖတ္သက္ နည္းနည္းရင့္လာတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ မွခံစားလို႕ရလာ တာပါ။ ၀တၱဳတိုတစ္ပုဒ္လံုးမွာ ဇာတ္ေၾကာင္းတစ္ခု ( ဘယ္ကစလို႕ ဘယ္မွာဆံုးတယ္) မရွိပါဘူး ။ တစ္ပုဒ္လံုးဟာ စာေရးသူရဲ႕ ဒုတိယ ကိုယ္ဘာ၀ (Second Self) ဇာတ္ေကာင္ရဲ့ ေခတ္ျပိဳင္ေ၀ဒနာကို နိမိတ္ပံုေတြနဲ႕ ပဲေဖာ္ၾကဴးထားတာပါ။ ဒါေပမယ့္ စာဖတ္သူဟာ စာေရးသူရဲ့ ခံစားရမႈ (သူေျပာလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို) သမၼာဓိဂုဏ္ေျမာက္စြာ (ဟုတ္ေယာင္ မွန္ေယာင္မ်ား ျဖင့္ တကယ့္အမွန္ ကို ညႊန္ျပဖို႕ၾကိဳးစားျခင္း ) ၊ ရသေျမာက္စြာ ခံစားလိုက္ႏိုင္ပါတယ္။ ခံစားၾကည့္ပါ။ ၀တၱဳတိုရဲ့ Link ကိုစာေရးသူရဲ့ Personal Blog မွယူထားတာပါ။

'' ၀တၱဳတိုကို ခံစားရရင္ ပတ္၀န္းက်င္ ၊ ေခတ္ ၊ စနစ္ကို မေက်နပ္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ လြတ္လပ္မႈျခင္းရဲ႕ အရသာကို လိုခ်င္တဲ့ အေျခခံ သေဘာမ်ိဳးပါ။ ဒါေပမယ့္ စာေရးသူဟာသူရဲ့ အႏုပညာအေပၚ ခံယူခ်က္ ( အထူးအျဖင့္ စာေပ နဲ႕ဂီတအေပၚမွာ အမ်ိဳးအမည္မခြဲ ဘဲ ေရးဖြဲ႕၊စပ္သူရဲ့ ရင္ခုန္သံ သာ အဓိက ) ၊ လႊတ္လပ္ျခင္းမဲ့တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာေရွာင္ပုန္းရင္ း အျခားကမၻာတစ္ဖက္ဆီမွ သီးျခားေလာကတစ္ခုကို တမ္းတေနရတဲ့ ၀ိေရာဓိ သေဘာ၊ ပတ္၀န္းက်င္ကို ပုန္ကန္လိုတဲ့ စိတ္ခံစားခ်က္ ကိုပါေရးဖြဲ႕ထားပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ စာေရးသူကိုယ္တိုင္ဟာလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ realism အေရးအသားမွာထင္ရွားသူတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ အတြက္သူ႕ရဲ့ တင္စားမႈနိမိတ္ပံုေတြ ဟာသိမ္ေမြ႕ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း အခ်ိဳ႔တင္စားခ်က္ေတြဟာ ေတာ္ေတာ္ေလးေ၀ွ႕၀ိုက္တဲ့အတြက္ သာမန္ဖတ္ရင္ ဘာမွန္းအဓိပၸာယ္မေပၚႏိုင္ပါဘူး ။ စာဖတ္သူရဲ့ စိတ္ခံစားခ်က္ (စာေရးသူခံစားခ်က္နဲ႕တူရင္တူသေလာက္) အေပၚမူတည္ျပီး သည္၀တၱဳရဲ့ စာေပတန္ဖိုးဟာ အေျပာင္းအလဲရွိပါလိမ့္မည္။ ( ကၽြန္ေတာ္သည္စာကိုၾကိဳက္လို႕ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကိုဖတ္ၾကည့္ခိုင္းေတာ့ ဘာမွနားမလည္ဘူး ၊ မၾကိဳက္ဖူးလို႕႔ေျပာပါတယ္) ။ ဒါေပမယ့္ မိမိဘ၀အေျခအေန ကိုအလိုမက်တဲ့လူတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္၀တၱဳတိုကို နင့္နင့္နဲနဲခံစား ႏိုင္ပါတယ္။ အထူးအျဖင့္ စာေရးသူရဲ့ (ေခတ္ ၊ စနစ္ကို မေက်နပ္တဲ့ ပုန္ကန္လိုတဲ့) ရင္ခုန္သံကိုပါပဲ။ ''

(ကၽြန္ေတာ့္ Personal ခံစားခ်က္ကိုအရင္းတည္ျပီး ေရထားတာျဖစ္လို႔ လြတ္လပ္စြာသေဘာကြဲလြဲခြင့္ရွိပါတယ္)

No comments: